18 september Kickoff bij H20.
Onderwerpen:
Studenten opgelet: bouw mee aan Vital4Female 2029!
Vital4Female is een community voor ambitieuze vrouwen. We kijken vooruit: Hoe ziet ons platform er over 3–5 jaar uit? Wat verandert er in technologie én in menselijk gedrag en wat betekent dat voor een uitnodigend, veilig en effectief platform?
Jij gaat dit onderzoeken en vertalen naar een concreet plan. Focus op drie vragen:
Techniek – welke ontwikkelingen worden belangrijk en waarom (veiligheid, gebruiksgemak, schaalbaarheid, privacy)?
De mens in 2029 – hoe veranderen behoeften, drempels, waarden en mediagebruik van onze doelgroep?
Groei – hoe trekken we leden aan en hoe blijven ze actief en betrokken?
Je levert een verslag met daarin een heldere visie op platform, team en content, plus een globale roadmap met mijlpalen.
jullie bepalen de richting en onderbouwen jullie keuzes.
(Ontwerpopdracht)
Casusbeschrijving:
Wij zoeken inspiratie! Voorjaar 2026 hopen wij te starten met de bouw van een tweede kantoor op onze werf in Zuidoostbeemster. Ons plan is om in deze nieuwbouw een Experience Center te realiseren. Hiermee willen we (toekomstige) werknemers, klanten, studenten en andere stakeholders enthousiasmeren voor onze bedrijven, projecten en technieken. Maar hoe doen we dat?
Realiseer het vetste ontwerp voor het nieuwe Experience Center van de Van ’t Hek Groep!
Eisen:
Houd rekening met verschillende stakeholders;
Ruimte wordt ook gebruikt voor plenaire bijeenkomsten, opleidingen en borrels. Flexibele opstellingen zijn dus gewenst!
Opening van het nieuwe pand in 2027, (onderdelen van) de beste ontwerpen zijn dan wellicht in real life te bewonderen!
Monique de Lange, Rector Da Vinci College Purmerend (toekomstig Innoviumcollege).
De school wil vernieuwen en zoekt manieren om het onderwijs moderner, sneller en effectiever te maken. Het doel is dat er tijd wordt gewonnen bij kennisoverdracht en basisvaardigheden, zodat leerlingen en docenten meer ruimte hebben voor projectgericht, vakoverstijgend leren en het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden.
In veel scholen gaat nog steeds veel tijd verloren aan traditionele werkvormen en klassikale lessen. Terwijl nieuwe technologieën, digitale middelen en onderwijsconcepten kansen bieden om leren slimmer en sneller te organiseren.
De vraag is: hoe kan onze school het onderwijs vernieuwen zodat we tijd winnen voor verdieping en samenwerking?
· Ontwerp een moderne onderwijsmethodiek voor de school van de toekomst.
Wie zijn wij?
Ons bedrijf ligt in de duinen in Petten NH. Bij NRG PALLAS zetten wij ons in voor de gezondheid en het welzijn van mensen, zodat zij langer, vitaler en comfortabeler leven. Geavanceerde nucleaire technologie biedt oplossingen waarmee doorbraken gerealiseerd worden in de gezondheidszorg en voor schone, duurzame energie.
Wat is het probleem?
Wij werken aan geneesmiddelen tegen kanker. Daarvoor gebruiken wij radioactieve stoffen (isotopen) die we maken in onze reactor. De publieke opinie rond nucleair en kernenergie is jarenlang scherp en kritisch geweest. Tegenwoordig keert het om en is nucleair meer geaccepteerd en zijn mensen geïnteresseerd in het onderwerp. Ook breiden wij onze activiteiten in de toekomst uit en zijn we altijd op zoek naar nieuwe gemotiveerde medewerkers. Om het publiek met onze activiteiten kennis te laten maken, bouwen wij een bezoekerscentrum in Petten waar we iedereen kunnen ontvangen en kunnen vertellen over wat wij doen, hoe wij het doen en waarom.
In de herfst van 2026 is het NEW Discovery Centre klaar en daarom denken wij nu alvast na over alle communicatie rond het centrum en welke aantrekkelijke activiteiten we kunnen bedenken om veel bezoekers aan te trekken.
De opdracht die we willen ontwikkeld willen zien worden;
Hoe kunnen we zorgen dat de doelgroep de weg naar het NEW Discovery Centre vindt en met een positieve ervaring kennismaakt met de onderwerpen die daar voorbijkomen (Energie, Water, en Gezondheid).
Gamified Office
Context:
De H20 Esports Campus wil een inspirerende en innovatieve werkomgeving bieden die aansluit bij haar visie: gaming en gamification inzetten om mensen te activeren, verbinden en productiever te maken. In veel kantoren zitten medewerkers echter lange tijd stil en is er weinig speelse interactie. De uitdaging is om de werkplek zó te ontwerpen dat deze beweging, samenwerking en productiviteit stimuleert.
Opdracht:
Ontwerp een interactief en gamified kantoorconcept voor H20 Esports Campus. Het doel is om medewerkers en bezoekers actiever, gezonder en productiever te laten werken, met behulp van principes uit gaming en gamification.